Dobbeltkobling til Fætter Højben
Captur er lidt højere, lidt længere og lidt mere funky end Renault Clio. Men også lidt dyrere.
Renault Captur er et festligt indslag for øjet.
Lidt højere bagsæde, men med lige så meget plads som i Clioen bagsæde.
Kabinen deler Captur med Clio. Og hvorfor ikke, den er både charmerende og funktionel.

Dobbeltkobling til Fætter Højben

Captur får nu Renaults eget dobbeltkoblingsgear. En fin men også dyr løsning til den højbenede mini, der aldrig har været tænkt som en kurveknuser.


Hvad er nyt?

Renault Captur er landet i en mere potent 1,2 liters turbobenzinversion med 120 hk, der får franskmændenes eget dobbeltkoblingsautomatgear EDC. Hverken motor eller gear kan vælges særskilt, så enten vælger man 0,9 TCe med 90 hk og manuelt gear, eller 1,2 TCe med 120 hk og EDC-gear - hvis det skal være benzin. Diesel fås stadigvæk kun med manuelt gear.

Brugtmarked:
Søg brugt Renault Captur
Søg brugt Renault
Søg brugt Renault elbil

Hvad virker?

Gearet er udmærket. Det skifter blidt og gnidningsfrit. Det forekommer marginalt langsommere end f.eks. Volkswagens DSG-gear. Men nu er Captur ikke en bil undfanget til at kappe sekunder af banerekorden på Nürburgring, så skiftehastigheden er ikke afgørende for denne model. Og så er det altid et plus, når en model udbydes med automatgear. En gearløsning flere og flere forbrugere vælger.

Tilmeld dig BILEN.dk's ugentlige Nyhedsbrev

Hvad kunne være bedre?

Mens gearet egentligt leverer en fin og fornem skifteoplevelse, så er det lidt mere problematisk med de 120 hk, for det lader til at være en særlig arbejdssky flok Shetlandsponyer, Renault har parkeret under hjelmen. Bilen vejer beskedne 1.255 kg, alligevel skal den bruge små 11 sekunder på at ramme 100 km/t. Og det er ikke bedre i mellemaccelerationerne. Den er ikke langsom, men de 120 hk giver håb om mere, og her kan gearkassen ikke sige sig fri for et delvist medansvar.

Er den pengene værd?

Det er det store spørgsmål til en værdi af 50.000 kr. - for det er præcis merprisen for de 120 hk og automatgearet. Testbilen i topudstyrsniveauet Dynamique koster 273.680 kr. inkl. levering - med samme udstyr men manuelt gear og 90 hk koster Captur 223.680 kr. For automatgearsentusiasten eller den komfortabelt anlagte chauffør vil den givetvis være merprisen værd, men fordi motoren ikke leverer overbevisende mere punch, hælder jeg til et »knap og nap«, som svar på spørgsmålet, og ville nok vælge en 90 TCe med manuelt gear. 



Renault Captur

Model: Renault Captur TCe 120 EDC Dynamique

Pris inkl. lev.: 273.680 kr.
Sikkerhed Euro NCAP: 5 stjerner (2013)
Mål (længde/bredde/højde): 412/179/157cm
Bagagerum: 377 liter
Køreklar vægt/last: 1.255/597 kg
Påhæng m/u bremser: 1.200/625 kg
Motor: R4, turbobenzin på 1.197 cm3
Effekt: 120 hk v. 4.900 o/min
Drejningsmoment: 190 Nm v. 2.000 o/min
Transmission: 6-trins aut.
0-100 km/t: 10,9 sekunder
Tophastighed: 192 km/t
Forbrug/EU-norm: 18,5 km/l
CO2 udledning: 125 g/km
Årlig ejerafgift: 1.120 kr.
Garanti (mek/lak/rust): 2/3/12 år




Sælg din bil

Bilen sættes til salg på 20 markedspladser hos førende danske medier med ét klik.

Din annonce bliver synlig for mere end 550.000 bilkøbere i hele Danmark.

Opret en gratis annonce.

Se hvor din bil sættes til salg og læs mere om partnernetværket her

OPRET GRATIS ANNONCE NU
Klik her