Verdens kraftigste stationcar
Brabus 850 Biturbo er den voldsomme udgave af Mercedes E 63 T AMG S 4Matic. Altså er antallet af hestekræfter øget fra 585 til 850.
Brabus 850 Biturbo kan smykke sig med titlen som verdens hurtigste stationcar - 0-100 km/t på blot 3,1 sekunder.
Brabus styler også - kabinen er svøbt i eksklusiv læder med Brabus' egne logoer drysset med stilfuld hånd.
De mørke Brabus Monoblock-fælge er 19 eller 20 tommers. De nødvendige keramiske bremser er fra AMG.
V8-motorens volumen er skruet op fra 5,5 til 5,9 liter. Antallet af hestekræfter er 850, og drejningsmomentet begrænset til 1.150 Nm ved 2.500 o/min. Det mulige drejningsmoment er massive 1.400 Nm.
Tallet 850 refererer til antallet af hestekræfter.

Verdens kraftigste stationcar

AMG er Mercedes-Benz' officielle tuningskontor. Når det ikke er vildt nok, har vi blandt andet Brabus, der netop har præsenteret en voldsom version af den i forvejen vilde E 63 T AMG S 4Matic.


Mercedes-Benz E 63 T AMG S 4Matic er toppen af E-Klassen. Tro mig, jeg har prøvet den. En tilforladelig taxamodel, men med den 4,7 liters V8-motor, der i E 500 yder 408 hestekræfter, i over-Mercedes'en fra AMG pumpet op til 5,5 liter og 585 hk.

Det gør den knap 2,1 ton tunge stationcar i stand til at accelerere fra 0 til 100 km/t på 3,7 sekunder (som 4-dørs sedan sprinter den en tiendedel hurtigere), lyden er selvsagt fabelagtig, følelsen af luksus ligeså. AMG og Mercedes har selvfølgelig styr på det, så ingen grund til at være skræmt over de mange kræfter. Der er intet, du hellere vil, end køre Europa tyndt i netop den bil.

Bilen.dk's brugtbilmarked:
Søg brugt Mercedes-Benz E

Men altså - der findes vildere og voldsommere løsninger, hvis Mercedes' officielle tuningspartner synes for spag. En af løsningerne er tuningsfirmaet Brabus i den tyske delstat Nordrhein-Westfalen nær Essen. Og netop i disse dage på biludstillingen i Essen præsenterer tunings- og stylingfirmaet Brabus verdens stærkeste stationcar, Brabus 850 Biturbo.

Den er en E 63 T AMG S 4Matic udsat for kærlig Brabus-behandling, forvandlet til noget, der kan teleportere dig fra Flensburg til den østrigske grænse hurtigere og langt mere underholdende end et tysk ICE-lyntog, der kører med hastigheder op til 300 km/t.

Se også: Den store stationcar-test

Volumet i V8-motoren er i Brabus 850 Biturbo øget til 5,9 liter. Antallet af hestekræfter er, som navnet antyder, 850 ved 5.400 o/min, momentet er massive 1.450 Nm fra 2.500 til 4.500 o/min. E 63 T AMG S 4Matic har et moment på 800 Nm fra 2.000 o/min. Brabus'ens drejningsmoment begrænses dog til 1.150 Nm for at skåne gearkassen.

0-100 km/t er overstået på 3,1 sekunder, altså seks tiendedele hurtigere end i AMG'en, tophastigheden er begrænset til 300 km/t (i E 63 T AMG S 4Matic med AMG Drivers Package begrænset til 280 km/t). Bremserne er AMG's keramiske, fælgene er 19 eller 20 tommers Brabus Monoblock, og kabinen er svøbt i eksklusivt læder.

Prisen? Aner det ikke. Men dyr, ja selvfølgelig. E 63 T AMG S 4Matic koster lige i underkanten af 2,6 mio. kr.

Tilmeld dig BILEN.dk's ugentlige Nyhedsbrev





Sælg din bil

Bilen sættes til salg på 20 markedspladser hos førende danske medier med ét klik.

Din annonce bliver synlig for mere end 550.000 bilkøbere i hele Danmark.

Opret en gratis annonce.

Se hvor din bil sættes til salg og læs mere om partnernetværket her

OPRET GRATIS ANNONCE NU
Klik her